Hiába a szépen felépített, designos weboldal, ha a Google nem találja meg. Ebben az esetben ugyanis a potenciális ügyfelek/vásárlók sem fognak rátalálni, márpedig így nem sok haszna van.
Ha azt szeretnéd, hogy a honlapot ebből a szempontból is jól működjön, muszáj figyelmet fordítanod a SEO-ra. A keresőoptimalizálás a kulcsa annak, hogy a keresőben könnyen megtaláljanak, akik a területed iránt érdeklődnek. De hogyan is kell ezt csinálni?
Keresőoptimalizálás = kulcsszavazás?
A SEO, azaz keresőoptimalizálás régóta használt eszköz a marketing berkeiben, ennek ellenére sokan csinálják rosszul. Számos tévhit kering a témával kapcsolatban, mint például az, hogy agyon kell kulcsszavazni a szövegeket ahhoz, hogy a Google megtalálja őket. Ez például nem igaz; kulcsszavak persze kellenek, de bőven elég őket ésszerűen használni, a Google ugyanis elég okos már ahhoz, hogy így is felismerje az értékes weboldalakat. A kulcsszavakkon kívül rengeteg mást is „néz”, mint például a tartalom minősége, terjedelme, de a linképítés fontosságát is érdemes megemlíteni.
Hogy működik a linképítés?
Kedvenc keresőnk egyik módszere arra, hogy rangsorolja a honlapokat, az, hogy megnézi, hányan hivatkoznak az adott oldalra és kik. Ha ugyanis sokan linkelik forrásként a weboldaladat, akkor feltételezhetően értékes tartalom van rajta, és megbízható az oldal. Mindez azonban csak akkor igaz, ha a hivatkozó honlapok is értékesek: minél többen látogatják, illetve minél többen hivatkoznak rájuk, annál jobban képesek a Te oldaladat is előrevinni. A linképítésre érdemes nagy figyelmet fordítani, a Google-helyezéseden sokat javíthat.
Felhasználóbarát weboldalak
Szintén fontos szempont a Google számára, hogy egy weboldal felhasználóbarát-e. Ebbe pedig minden beletartozik:a kezelhetőség, a könnyű eligazodás, a tartalom rendszeres frissülése, a reszponzivitás, a design, a képek használata. A szövegezés mellett tehát ezekre is érdemes figyelmet fordítani, hogy SEO szempontból rendben legyen az oldalad.
Nem elég, ha van egy weboldalad: fontos, hogy jól építsd fel, ha azt szeretnéd, hogy láthatóvá is váljon a vállalkozásod!