Összefogott a látássérültekért a Huawei és a Láthatatlan Kiállítás
Összefogott a látássérültekért a Huawei és a Láthatatlan Kiállítás

Közös érzékenyítő kampányt indított a Huawei Technologies és a Láthatatlan Kiállítás. A kezdeményezés célja, hogy a gyártó legújabb mesterséges intelligencia-applikációja, a Facing Emotions segítségével a két szervezet együttesen hívja fel a figyelmet a látássérültek mindennapi nehézségeire az érzelmek felismerését illetően.

A kampány keretében a Huawei nem csak online szemléletformáló videókat oszt meg. A Láthatatlan Kiállítás állandó programelemeként biztosítja a látogatók számára, hogy átélhessék, milyen a világ látható érzelmek nélkül. A kampány célkitűzéseihez csatlakozott Kovács Patrícia színművész, a SUHANJ! Alapítvány alapítója. Agárdi Szilvia látássérült énekesnő, esélyegyenlőségi aktivista szintén részt vesz benne.

A Huawei a Láthatatlan Kiállítás közreműködésével sajtóesemény keretében jelentette be legújabb társadalmi érzékenyítő kampányát. Ennek központjában a látható érzelmek, illetve azok hiánya áll. A gyártó legújabb MI-támogatott applikációja, a Facing Emotions a Huawei Mate 20 Pro okostelefon segítségével képes felismerni az emberi arcon megjelenő hét alapérzelmet. Ezeket hanggá alakítva továbbítja a felhasználónak.

Újdonság

A kezdeményezés során a vállalat az online figyelemfelkeltő videói mellett a Láthatatlan Kiállításra érkezők számára is tartogat újdonságokat.

Az érzékenyítés keretében a kiállítás állandó programelemeként megjeleníti az applikációt. Így a látogatók a Huawei csúcskészülékei segítségével kipróbálhatják, milyen a látásuk helyett a telefon által kiadott hangok alapján azonosítani az érzelmeket beszélgetőpartnerük arcán. Az alkalmazás a Huawei Mate 20 Pro mesterséges intelligencia – képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán milyen érzelem tükröződik. A hét legmarkánsabb emberi emóció a boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés.

Az utóbbi években a mesterséges intelligencia a Huawei okostelefonjainak fő technológiai jellemzőjévé vált. A vállalat a kampány során számos szakember segítségét kérte, hogy hatékony, és könnyen kezelhető platformot alakítson ki a látássérült felhasználók számára.

„Fontosnak tartjuk, hogy a felhasználók lehető legszélesebb köre számára biztosítsunk a mindennapokban is hasznos mesterséges intelligencia-megoldásokat. A Facing Emotions applikáció kifejlesztése során vak és gyengénlátó emberekkel foglalkozó szervezetek voltak a segítségünkre abban, hogy a látássérültek valós igényeinek megfelelő alkalmazást hozzunk létre.” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketing igazgatója.

Balogh Anikó, a Láthatatlan Kiállítás üzletfejlesztési vezetője számára az együttműködés egyik fontos eleme, hogy a technológia segít a kiállítás látogatói számára kézzelfoghatóan bemutatni, milyen nehézségekkel jár, ha valakinek az életét látható érzelmek nélkül kell élnie:

A Láthatatlan Kiállítás számára különösen fontos, hogy a látogatóink az itteni élményeik után még megértőbbek és fogékonyabbak legyenek a látássérültek világával szemben. A túráink alkalmával a Huawei-jel való együttműködés keretében a fiatalabb korosztályt is jobban meg tudjuk majd szólítani a Facing Emotions applikációval, hiszen a technológiai újítások ennek a generációnak már nem jelentenek kihívást. Hiszünk abban, hogy az embereket kézzelfogható módon, saját élmények által lehet érzékenyíteni, ez a mozgatórugója az általunk szervezett túráknak is.”

Együttműködés

A projekt népszerűsítésében a Láthatatlan Kiállítás mellett a hazai művészvilág képviselői is közreműködtek. Kovács Patrícia színművész szerint fontos odafigyelni az átlagostól eltérő igényű embertársainkra. Számukra az új technológiai megoldások egyet jelenthetnek a mindennapi nehézségek felszámolásával:

A SUHANJ! Alapítvány alapítójaként évek óta dolgozom látássérültekkel, ezért pontosan tudom, milyen fontos számukra, hogy az érzelmeinket a lehető legkifejezőbben mutassuk meg nekik. Színművészként ugyancsak tapasztalom, hogy az érzelmeknek mekkora szerepe van a mindennapokban és, hogy akár egy apró gesztus által is új értelmet nyerhetnek a legnyilvánvalóbbnak tűnő helyzetek.”

Agárdi Szilvia látássérült énekesnőként hozzászokott, hogy a hallgatóság felől érkező visszajelzéseknek csak egy részét tapasztalhatja meg. A Facing Emotions applikáció számára az új tapasztalás lehetőségét jelenti:

„A közönség reakciói közül a taps az egyetlen visszacsatolás felém. Csak ebből tudom, tetszett-e nekik a produkcióm. Vannak, akik hozzám hasonlóan a hangok és a zene nyelvén közvetítenek és tapasztalnak érzelmeket, de vágynak arra, hogy az emberek arcán látható reakciókat megismerhessék. Esélyegyenlőségi aktivistaként nagyon fontosnak tartom a Huawei kezdeményezését. Kifejezetten örülök, hogy általa olyanok számára is megnyílik a látható érzelmek világa, akiknek eddig ez nem volt lehetséges” – tette hozzá.

A Huawei Facing Emotions applikációja kipróbálható 2019. február 1-jétől. A cég a Láthatatlan Kiállítás minden túráján biztosítja ezt a látogatók számára. A Mate 20 Pro készüléktulajdonosok pedig a Google Play áruházból is letölthetik az alkalmazást.

A Facing Emotions kampány teaser videója: https://youtu.be/A6HAusj30j8

Összefogott a látássérültekért a Huawei és a Láthatatlan Kiállítás