Három napjuk maradt adategyeztetésre a feltöltőkártyás előfizetőknek

0
1331
Három napjuk maradt adategyeztetésre a feltöltőkártyás előfizetőknek
Három napjuk maradt adategyeztetésre a feltöltőkártyás előfizetőknek

Ugyanis a nem azonosított SIM-kártyák előfizetése július 1-jétől megszűnik a szolgáltatóknál.

A Telenor szerint a hátralevő idő nem lesz elég minden ügyfél azonosítására.

A szolgáltatók telefonon és az ügyfélszolgálataikon, valamint postahivatalokban is lehetővé teszik az ügyfeleknek az adategyeztetést, online egyeztetés esetén pedig kedvezményeket is biztosítanak.

Adategyeztetés híján kötelező lesz lekapcsolni a feltöltős SIM-kártyákat. Ami kis engedmény van:

Telenor: A Telenor biztosítja ügyfelei számára, hogy új szerződéssel 60 napon belül ezt követően is visszakapják a korábbi hívószámukat és egyenlegüket. Hatvan napon túl az egyenleg már nem állítható vissza, de 2018. február 28-ig a hívószámot még vissza tudja adni a Telenor

Telekom: A Magyar Telekom Domino ügyfelei a június 30. után kötött előfizetői szerződésükhöz visszakaphatják korábbi hívószámukat és fennmaradt egyenlegüket, abban az esetben is, ha elmulasztják az adategyeztetést.

A Magyar Telekom és a Vodafone jövő hétre ígért bővebb tájékoztatást a határidőn túli egyeztetésekkel kapcsolatban.

Két szolgáltató korábban már jelezte, hogy szükség lenne a határidő módosítására: a Vodafone az év végéig, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig javasolta meghosszabbítani az adategyeztetésre nyitva álló időszakot.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azt közölte: a határidő esetleges meghosszabbítása a törvényalkotó feladata, de a hatóságnak nincs tudomása arról, hogy ilyen intézkedés készülne.

Hangsúlyozták: jogi akadálya nincs annak, hogy a szolgáltatók új szerződés keretében a határidő lejárta után visszaadják az ügyfeleknek megszűnő előfizetéseik hívószámát és egyenlegét, ha a személyazonosság igazolása megtörtént.

Az elektronikus hírközlésről szóló törvény januári változásai miatt a szolgáltatóknak az idén június 30-ig azonosítaniuk kell minden feltöltőkártyás előfizetőjüket, ha azok 2017. január 1. előtt kötöttek szerződést. Az adategyeztetési kötelezettség csak a beszélgetésre alkalmas kártyákra vonatkozik.

Az adategyeztetéshez személyazonosításra alkalmas okmány szükséges, ezek érvényességét a szolgáltatóknak kell ellenőrizniük, az azonosítást pedig évente meg kell ismételni. Új szerződés megkötése előtt a szolgáltatók szintén kötelesek az új előfizetők megfelelő adatait előzetesen ellenőrizni és rögzíteni, ennek hiánya kizárja a szerződéskötést.

A módosított jogszabály rendelkezik arról is, hogy az előre fizetett szolgáltatások előfizetője az előfizetését nem értékesítheti tovább, és másnak csak akkor adhatja át – a közeli hozzátartozó kivételével -, ha a beazonosításhoz szükséges adatokkal együtt a szolgáltatót előzetesen tájékoztatta. Ennek elmaradása esetén a szolgáltató 15 napos határidővel felmondhatja a szerződést.

A jogszabály alapján egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven előre fizetett SIM-kártyája, azaz feltöltőkártyás előfizetése lehet.

Három napjuk maradt adategyeztetésre a feltöltőkártyás előfizetőknek