Leállhat az LG mobiltelefon üzletág a 2020 évi pénzügyek lezárásának eredőjeként. Számaik azt mutatják, hogy 750 millió US$ veszteséget könyveltek el, ami csúfos piacvesztés és üzleti fiaskó. Az üzletág iránt több márka, meglepő módon köztük a Volkswagen is érdeklődött, de a kereskedelmi tárgyalások eredményt nem hoztak. Ugyanígy végződtek a vietnámiakkal, ahol az LG rendszeresen gyártatott.
Az LG sok embernek jelentette a ’márká’-t, hűséges követői voltak és esküdtek rá. Számos technikai vívmányuk is volt a mobilok között élvonalbeli szinten, lásd a V60-as széria. Nemrég jelent meg az elforgatható kettős testű Wing telefon, amelyik leginkább műszaki kuriózum. Az innovatív termékfejlesztés nem helyettesítheti a masszív eladásokat.
Stabil nyereséget csak tömeges értékesítés hozhat.
Sajnos az LG ilyen modellcsaláddal nem rendelkezik.
Nem volt mindig gondmentes a műszaki megbízhatóság sem és egy-egy modelljüknek csak valamelyik tulajdonsága volt az akkor létező ’legjobb’, a versenytárakat megelőző tudással.
Az LG a szórakoztató elektronika egyik nagy befutója volt, az egyik koreai kistigris. Eleinte recsegő-ropogó műanyagba öntött masinákat gyártottak HiFi-toronynak maszkírozva, Lucky Goldstar márkanéven.
Aztán az árfekvés meghozta gyümölcsét, nagy forgalom mellett fejlődni voltak képesek.
Arculatot is váltottak, a Lucky Goldstar kínaias megjelenésű készülékek helyett teljesen megújult. Megtartották az LG kezdőbetűket és marketinges leleménynek könyvelhető el azok új tartalma: Life’s Good (Az élet jó).
Ez régen volt, amikor több hagyományos üzletág (hangtechnika, televíziózás, stb.) mellett kiléptek a háztartási gépek piacára. Fehéráruból (hűtőszekrény, mosógép, stb.) és egyéb barnaáruból (háztartási kisgép, kozmetikai kiegészítők, stb.) további piacrészeket raboltak a nagy elődöktől, mint amilyen például a Philips.
A mobiltelefon piac nem okos, majd bő tíz éve az okos telefon szegmensében is tovább nyomultak. A kutatás-fejlesztés során nem tudták kihasználni potenciájukat és a hazai versenytárs, valamint a kínai dömping véglett betett nekik.
A Q sorozat, a Velvet mobilok és nemrég a meglepően újfajta Wing sem volt elég erős kellő profit termeléshez.
A Rainbow szériájú okostelefon tervek lehet, hogy végleg a fiókjukban maradnak. Meg nem feledkezve a széttekerhető Rollable fazonról. Ez lehetett volna az OPPO X 2021 modell méltó konkurenciája.
Az LG telefonok mint muzeális ritkaságok lesznek
majd a használtmobil piacon elérhetők, csak gyűjtőknek.
Nem könnyen feledhető márka, törekvéseik a vevők elégedettségére az újabb fejlesztésű szériákban nem tudtak kellő sikert aratni. A mobiltelefonok árérzékeny piacot képeznek, műszaki tulajdonságaik terén jól paraméterezhetők. Ezért jól összevethetők ár/érték arányban. Az LG kénytelen volt a végére azzal szembesülni, hogy adott árkategóriában még hűséges vevőik is lefordultak tőlük, modellváltás esetén a konkurencia termékeit választották a fenti összevethetőség megléte okán.
Leállhat az LG mobiltelefon üzletág,
és mivel az LG mindig is kis részt tudott magáénak a nagyok mellett, így kilépése a versenyből nem okoz majd nagy traumát. Csak az történik, hogy sematizálódik a piac. Termékválaszték a piacon kevesebb szereplővel uniformizálódik és (a Nokia után) egy versenyt eddig színesítő szereplővel megint kevesebb lesz.
Mindezek jóslatok és akkor lesznek igazak, ha beválnak.
Leállhat az LG mobiltelefon üzletág