Xiaomi nyerő Európában, hanyatlik a Huawei a 2020 első félévét záró forgalmi adatok szerint.
Ha a Donald Trump adminisztrációnak ezt a szép új világot építeni nincs is érkezése, azt kiváló ötletnek tartotta, hogy Kínával gazdasági háborúba bocsátkozzon. Még azt sem sikerült elérnie, hogy bármelyik Kínában gyártató amerikai cég hazatelepítse üzemeit a négy éve alatt.
Azt viszont megcsinálta, hogy a kínaiakat a legfájóbb pontjukon támadja.
A Huawei és a ZTE nyomulós két kínai cégként lett a célpont, kiszorították az USA-ból a kémkedésre fogható hardvereikre hivatkozva. Helyi távközlési szolgáltató nem vethet be korszerű Huawei terméket a hálózatfejlesztésben – itt az 5G – és erre még európai államokat is rávettek.
Az androidos telefonok szoftvergazdájaként a Google nem engedi be a Play Store online üzletébe a Huawei telefonokat és sőt letiltotta a Chrome böngésző és a Youtube tartalom megosztó alkalmazásokat. Így tud a Xiaomi nyerő lenni Európában és hanyatlik a Huawei.
A kínaiak sem harmatos virágszálak, már a Huawei mint cég felemelkedése is szép történet. 2014-ben kelt összegzés szerint tízéves vádaskodás mérgezte beszállítói kapcsolatát a Cisco amerikai céggel. Viszályuk oka a Cisco által birtokolt szellemi tulajdonjogok megsértése. Akkor a routereken vitáztak. Az attitűd elvezet a mába.
Közben virul a vadonatúj és óriási jelentőségű technológiai piac, az okostelefon világa.
Európában Xiaomi a nyerő és hanyatlik a Huawei
Nemrég a Xiaomi Magyarországon is nyitott direkt képviseletet és a cég nem teketóriázik.
A Xiaomi márka (Mi 10 széria, Mi 9 széria, Mi Note széria, Mi 3A, stb.) mellett futtatja a Redmi (Note 9 széria, Note 8 széria, Redmi 8A, stb.) és a Poco (X2, stb.) márkázású telefonokat is.
Európában 2020 második félévét zárva eladásaiban megelőzte a Huawei forgalmát. Huawei jóslat volt 2018-ból, hogy őrségváltás lesz a mobilpiac akkori legnagyobbjai között (értsd Samsung, Apple és Huawei) bevált, de éppen a Huawei kárára.
Az első kettő megmaradt a helyén, a Huawei negyedik helyre szorult vissza a feltörekvő Xiaomi mögé.
Jóllehet a Q2 időszakban a Huawei jelentése szerint globális összes kibocsátásban a Samsung lemaradt (Huawei 56 millió vs Samsung 54 millió egység), ennek a kínai belső piac feléledése a specifikus oka.
A Samsung és a Huawei mind 20-20 %-os világpiaci részt birtokol.
Az Apple iPhone világpiaci eladásaiban 14%-kal harmadik (!), negyedik a Xiaomi 10%-kal.
Az óriáscégek marketingesei derék munkát végeztek, mindenki valamiben a legjobb és a legelső. Vajon örvendezik-e a Huawei, hogy a Xiaomi legalább honfitársként tolta maga mögé Európában?
Forrás: www.androidauthority.com
Xiaomi nyerő Európában, hanyatlik a Huawei