A mesterséges intelligencia hét különböző szituációban játszik az érzékeinkkel

Mesterséges Intelligencia a mobiltelefonokon

0
123
A mesterséges intelligencia hét különböző szituációban játszik az érzékeinkkel
A mesterséges intelligencia hét különböző szituációban játszik az érzékeinkkel

A Magyarországon élő közel 80 ezer látássérültre hívja fel a figyelmet a Huawei legújabb videóiban. A vállalat neves színészek közreműködésével, hét különböző szituációban mutatja meg a látható és hallható érzelmek közötti különbséget.

Az Orlai Produkciós Iroda művészei a Huawei mesterséges intelligencia-alapú okostelefon-alkalmazásának segítségével rövid videókban szemléltetik a hét alapérzelmet. Játékukkal azokra irányítva a figyelmet ezzel, akik számára a mindennapokban nehézséget okoz a látható érzelmek felismerése.

A rövid felvételeken Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán rendhagyó színészi játékukkal világítanak rá, miként változtatja meg az érzékelést, ha az emberi arcon megjelenő érzelmek láthatatlanok.

A vakok és gyengénlátók számára nehezen érzékelhető, beszéd és arcmimika közötti különbségeket emeli ki társadalmi érzékenyítő kampányának zárásaként a Huawei. A vállalat hét rövid videó segítségével az emberi alapérzelmeket (boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés) mutatja be. Ezeket a művészek hangjuk segítségével állítják kontrasztba az arcukon megjelenő, valós reakciókkal.

A kampányban fontos szerepet kapott a gyártó Facing Emotions alkalmazása is. A Huawei Mate 20 Pro okostelefon MI-képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán melyik érzelem tükröződik a hét legmarkánsabb emberi emóció közül. A kezdeményezés a Huawei Technologies Hungary az Orlai Produkciós Irodával és a Láthatatlan Kiállítással közösen indított társadalmi érzékenyítő kampányának záró aktivitása.

Az érzékenyítés korábbi állomásainak részeként a Huawei Magyarországon először „hekkelt” meg egy színházi előadást. Novák Eszter rendezésében látható sikerdarab, a Három esős nap első pár percében Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán érzékeltette a közönséggel, milyen lenne, ha kivennék egy színházi előadásból a színház lényegét, az érzelmek kifejezését.

A kampány során a Huawei nem csak online szemléletformáló videókat oszt meg, hanem a Láthatatlan Kiállítás állandó programelemeként is felhívja a figyelmet az érzékenyítés fontosságára. A kampányhoz csatlakozott Kovács Patrícia színművész, a SUHANJ! Alapítvány alapítója, illetve Agárdi Szilvia látássérült énekesnő, esélyegyenlőségi aktivista is.

A kampány keretében készült, hét alapérzelmet bemutató videók az alábbi linkeken elérhetők:

Boldogság: https://www.youtube.com/watch?v=CvusV6spdS0

Szomorúság: https://www.youtube.com/watch?v=-rSX0lSgK40

Meglepettség: https://www.youtube.com/watch?v=9JlId0Fblzg

Félelem: https://www.youtube.com/watch?v=z4eko-A433k

Düh: https://www.youtube.com/watch?v=sqeICaX2TlI

Undor: https://www.youtube.com/watch?v=bgFo6oEdJ9k

Megvetés: https://www.youtube.com/watch?v=6h9nUvAxIQs

A Facing Emotions kampány nagyvideója:

https://www.youtube.com/watch?v=apb3vB2sHgA&feature=youtu.be

A mesterséges intelligencia hét különböző szituációban játszik az érzékeinkkel